Logo

Częste pytania

  • Na oddział należy zabrać ze sobą 2 piżamy/dres, szlafrok, obuwie na zmianę, przybory toaletowe, oryginały wyników badań, dowód osobisty, leki przyjmowane na stałe.
  • Około 14 dni przed zabiegiem należy wykonać zlecone badania (listę badań otrzymają Państwo od recepcji Kliniki). Wyniki niezwłocznie po ich otrzymaniu należy przesłać na nasz adres mailowy: recepcja@ortognatyka.pl celem weryfikacji anestezjologicznej i internistycznej. W mailu należy podać także takie informacje jak:  
    • jakie leki przyjmuje Pan/Pani przewlekle (nazwa leku, dawka, sposób przyjmowania)
    • czy jest Pan/Pani na coś uczulony/a (leki, artykuły spożywcze inne…?)
    • czy jest Pan/Pani na diecie (bezlaktozowa, bezglutenowa, wegańska…) – jeśli tak jakiej?
    7 dni przed planowanym zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania czosnku, miłorzębu japońskiego (Ginko biloba) i żeń-szenia (Panax gingsen) oraz suplementów diety zawierających te zioła. W tym samym okresie nie powinno się także przyjmować niektórych preparatów psychoaktywnych, szczególnie zawierających: amfetaminę, katynon, metylofenidat, kokainę, meskalinę, DOM, LSD, AMT, DMT, psylocybinę, tetrahydrokannabinol. Jeśli wymienione substancje psychoaktywne stosowane są z przyczyn zdrowotnych należy o tym fakcie poinformować lekarza (operatora i anestezjologa). W dniu poprzedzającym zabieg należy wykąpać się – mężczyzna powinien zgolić brodę, należy również zgolić miejsce pobrania przeszczepu według wskazań lekarza prowadzącego, spożyć lekkostrawną kolację, nie pić alkoholu. Na 6 godzin przed zabiegiem nie wolno jeść ani pić. W dniu zabiegu: leki przyjmowane przewlekle trzeba przyjąć jak każdego dnia. Leki przyjmowane rano należy popić niewielką ilością wody. W szczególnych sytuacjach zmiany w przyjmowaniu leków zostaną omówione indywidualnie w czasie wstępnej kwalifikacji anestezjologicznej. Prosimy o zabranie ze sobą do szpitala leków przyjmowanych przewlekle. Do zabiegu należy się zgłosić bez makijażu i biżuterii. Nie ma konieczności usuwania stylizacji z paznokci (lakierów, hybryd).
  • Na oddziale szpitalnym Pacjent zostaje 2-3 doby, po niektórych mniejszych zabiegach Pacjent może opuścić Klinikę następnego dnia po operacji.
  • Palenie tytoniu (dotyczy również papierosów elektronicznych) ma negatywny wpływ na proces gojenia i osteointegracji implantów zębowych. Palenie zwiększa ryzyko odrzucenia wszczepu. Pacjenci palący papierosy są narażeni na zwiększone ryzyko powikłań, w szczególności ze strony układu oddechowego i układu krążenia. Na cztery tygodnie przed planowanym znieczuleniem powinno się przestać palić. Optymalnie, palenie powinno się rzucić zupełnie. W okresie 12 godzin przed znieczuleniem obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych.
  • Na konsultacji nie będą one potrzebne, chyba że Pacjent choruje przewlekle. Wówczas prosimy o zabranie pełnej historii leczenia. Listę badań koniecznych do przeprowadzenia zabiegu otrzymają Państwo z recepcji Kliniki.
  • Tak, nie ma konieczności usuwania stylizacji paznokci.
  • Gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym. Opłatę należy uiścić najpóźniej w dniu zabiegu. W przypadku płatności przelewem, prosimy o dostarczenie dowodu wpłaty/potwierdzenia wykonania transakcji. Można także skorzystać z systemu ratalnego MediRaty.
  • Średnio jest to od 3–6 miesięcy, co jest także uwarunkowane koniecznością przygotowania ortodontycznego i stomatologicznego, a nawet internistycznego; w przypadku zabiegów w znieczuleniu miejscowym około 14 dni do 1 miesiąca. Zabiegi po urazach lub na CITO w przeciągu dwóch tygodni. W sytuacjach nagłych i zagrożenia życia – natychmiast w dniu zgłoszenia do Kliniki.
  • Tak. SMS przypominający wysyłamy w tygodniu poprzedzającym termin wizyty. W przypadku rezygnacji prosimy o wiadomość zwrotna o treści „NIE” na podany w wiadomości numer telefonu, lub kontakt telefoniczny z recepcją Kliniki.
  • W celu rezerwacji terminu prosimy o kontakt telefoniczny z recepcją Kliniki: 22 720 70 70 lub 602 73 72 10. Od poniedziałku do czwartku w godz. 9.00 – 19.00 oraz w piątki 9.00 – 15.00. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego, ponieważ w razie niepewności do którego specjalisty powinni się Państwo udać, nasi pracownicy odpowiednio pomogą w rejestracji.